Kütyü korszak

A VIRTUÁLIS VALÓSÁG CSAPDÁJA: “MINTHA” VILÁGBÓL “MINTHA” ÉLET!

A modern technolóiga eszközeinek árnyoldalait már sokan megközelítették, főként a gyermekekre gyakorolt káros hatását.

Szülőként érezted már, hogy nem elég beszélni, olvasni erről? Gyakorlati módszerekre van szükséged?

Tanulási problémák, viselkedési zavarok, szorongások, beilleszkedési nehézségek, családi viták… 

Felismerésekre és új nevelési mintákra van szükség a kezelésükhöz.

Szülőknek ajánlott élmény alapú workshopunk erre kínál valódi megoldási javaslatokat.

JELENTKEZEM A WORKSHOPRA

A témában megjelent cikkünket itt olvashatod,  videónk itt érhető el.

Kütyü nálam minden olyan eszköz, ami kijelzővel rendelkezik, alkalmas on- vagy offline nyomkodásra, játékra és/vagy kapcsolattartásra és arra készteti az embert, hogy állandóan rajta tartsa a figyelmét. Okos telefonok, tabletek, számítógépek, laptopok, játékok stb. Tehát a modern technológia eszközei.

 

Alapvető probléma, hogy számítógépes játékok, telefonok addiktív hatása nem kerül időben felismerésre!

A szülők egy része persze igyekszik jól kezelni ezt a kérdést és figyelemmel kíséri gyermeke kütyü használatát. De vajon észre vesszük-e a gyermeken, hogy a neurológusok által már jelzett problémák elindultak? Vajon hosszú távon is hatékony a kitalált ellenőrzési módszer?

Csak dac vagy komolyabb  probléma áll annak hátterében, hogy a gyermek nem teszi le a telefont, nem hagyja abba a játékot?

Olyan jól használja a gyerek a kütyüket! Hatással van ez az idegrendszerre?

Ha a valós mozgás helyett virtuális tapasztalatai vannak, az idegrendszer gyakorlási folyamata kimarad, “mintha” mozgásból “mintha” élet lesz.

Egy idő után  a közösségi trendnek való megfelelés miatt is elvárás a kütyü. Már mindenkinek van telefonja, mindenki játszik számítógépes játékokkal, van Facebook account-ja… Aki nem alkalmazkodik, kimarad, sőt kirekesztésre kerül!

Bekapcsol a mobil önbizalom, ha a kamasz nem tudja, mit csináljon a kezével: nyúl a telefonért. Vajon így mikor fog megtanulni bánni a testével, mikor tanulja meg kezelni az egyes élethelyzeteket? Hogyan alakul majd ki a valódi önbizalma, ami nem egy szerkesztett profilban, hanem valós helyzetekből született sikerélményen alapszik? 

Megtörtént már veled, hogy úgy érezted, tartod a gyeplőt, majd jött a nagy felismerés? Jól jött volna valamilyen megoldási kulcs? 

Mivel a jelen kor szülői társadalmának nagy része még úgy nőtt fel, hogy tanulta a kütyük használatát – ellentétben a gyermekeinkkel, akik már az anyatejjel szívják magukba az ismeretét – nincs meg a szüleinktől tanult minta arra, hogyan kezelhetnénk megfelelően, a legkevesebb ártó hatással és a leginkább pozitív módon az eszközöket.

Szülői feladatunk az, hogy olyan rendszert alakítsunk ki a saját családunkban, ami a gyermek egyéniségét és a család ritmusát figyelembe veszi, emellett figyelemmel kíséri, hogy ne alakulhasson ki a függőség!

Kifejezetten nagy szükség van erre, hiszen a gyermekeink napjuk nagy részét közösségben töltik, ahol hatást gyakorolnak egymásra.

  • Felelős szülőként nem várhatjuk el a pedagógustól azt a többletfeladatot, hogy a kütyüzés miatt kialakult zavarokat is kezelje!
  • Ugye nem várjuk meg, míg kormányrendelet vagy jogszabály határozza meg, mikor lehet kütyüt használni a gyerekeknek (mint pl. Dél-Koreában, ahol a számítógépes játékok oly mértékben okoztak függőséget, hogy gyermekek haltak éhen miatta)?
Melyik a valóság?

Új mintákat kell tehát kidolgoznunk és keretbe foglalni a kütyühasználatot, határokat szabni, hiszen elsődlegesen saját gyermekünk szenved jelentős károkat, de közvetlen hatással van ez a családra, a közösségére és természetesen a teljes társadalomra is.

A kérdés most már csak az, hogy mi ez az új minta?

Ha elveszel valamit a gyerektől, adj valamit helyette. A legjobb, amit tehetsz, te magadat.

Több területet átfogó programot dolgoztunk ki ehhez, amelyet egy workshop keretében sajátíthatsz el!

Nem elég csak beszélni a témáról, hanem megtapasztalásokra és megoldásokra is szükség van, hogy valóban átérezzük a probléma súlyát!

WORKSHOPUNK NEM EGY SZOKVÁNYOS ELŐADÁS!

MINDEN ESZKÖZT BEVETÜNK, HOGY A SAJÁT BŐRÖDÖN ÉREZD ENNEK A FAJSÚLYOS PROBLÉMÁNAK A HATÁSÁT.

NAP, MINT NAP HALLOD, A CSAPBÓL IS EZ A TÉMA FOLYIK!

MÁR CSAK ÁTLAPOZOD A CIKKEKET…

DE SZERETŐ SZÜLŐKÉNT TE IS ÉRZED, HOGY VALÓDI MEGOLDÁSRA VAN SZÜKSÉG!

Majsainé Jéney Andrea integrált mozgás- és kifejezés terapeuta, Mészáros-Papp Katalin kineziológus

WORKSHOPUNK MEGOLDÁSOKAT  AD A KÜTYÜHASZNÁLATRA,

AMELYEK A TELJES CSALÁDI ÉLETRE ÉS A

GYERMEKNEVELÉS MÁS TERÜLETERE IS POZITÍVAN HATNAK!

 

WORKSHOPUNKON

  • Saját élményként megtapasztalod, mit él meg a gyermeked kütyüzés alatt és után.
  • Megtanulod felismerni már az első vészhelyzeti tüneteket és a komolyabb problémákra is felhívjuk figyelmedet.
  • Megoldási alternatívákat adunk a megfelelő kütyühasználat kialakításához és a túlzott használatból való kivezetéshez.
  • Az alternatívák közül magad állíthatod össze a családodhoz leginkább illő megoldási konstrukciót.

A workshopon túl további megoldási lehetőségeket kínálunk a már kialakult problémák kezeléséhez (függőség, koncentrációs- vagy viselkedési probléma, tanulási nehézség, szorongás, motiváció hiány stb.)

  • a változást rövid távon elindító, egyéni kineziológiai oldások formájában,
  • csoportokban olyan alternatív foglalkozási lehetőséget kínálunk, ami jó irányba billenti a felborult egyensúlyt és áthangolja az agyműködést.

 

Tudd, hogy nélküled nem megy! De jó pár dologban tudunk segíteni!

 

WORKSHOPUNK 2 ÓRÁS, AMELYET AJÁNLUNK:

  • Óvodai vagy iskolai szülői értekezletek programjaként.
  • Kiemelten fontosnak tartjuk a prevenciót, ezért  várandós vagy kisbabás csoportok, klubok értékes témájaként.
  • Egészségnapok, oktatási napok részeként.
  • Egyéb rendezvényeken.

A workshop ára 125.000 Ft/csoport (maximum 25 fő), amelyet most kedvezményesen megrendelhetsz

90.000 Ft/csoport áron.

A díj Vácra és vonzáskörzetére vonatkozik, 25 km-es távolságban, helyiség bérleti díj nélkül. Egyéb feltételek esetén egyedi díjajánlatot biztosítunk.  Kisebb csoportok jelentkezésénél több csoportot összevonunk és közös helyszínt keresünk. 

A program magában foglalja a megoldási javaslatok anyagát nyomtatott formában és elektronikusan. Minden program után még 30 perc ingyenes konzultációs lehetőséget biztosítunk a felmerülő kérdések megbeszélésére a csoportban vagy egyénenként.

   JELENTKEZÉS,  EGYEDI AJÁNLAT KÉRÉSE  

Majsainé Jéney Andrea

integrált mozgás- és kifezés terapeuta

Telefon: 30/9902-992

E-mail: dzsenaj@yahoo.com

Mészáros-Papp Katalin

kineziológus

Telefon: 30/456-5430

Email: pkata77@gmail.com

2 óra

 3600 Ft*

Komoly felismerések és megoldások

Pozitív perspektíva

*25 fős csoportlétszám esetén

 

 

Fotók: freepik.com, pixabay.com, Mészáros-Papp Katalin